בלתי נתפס • "לא קיבלו את בתי לסמינר – רק בגלל שהיא חולה מאוד"

אסתי פלד 12 Comment on בלתי נתפס • "לא קיבלו את בתי לסמינר – רק בגלל שהיא חולה מאוד"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מקרה מזעזע עלה הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי'. על פי פרטי המקרה עולה כי סמינר 'נוות ישראל' בירושלים, סירב לקבל בת וזאת רק בגלל העובדה שהיא חולה במחלה חמורה. לדבריה אביה, "המנהלת סיפרה כי היא לא מעוניינת לקבל אותה בגלל שהיא חוששת שהיא תמות לנו בידיים ויגידו אחר כך שבנות מתות לנו בסמינר".

אביה של הנערה, הרב רפי חיים, איש חסד מוכר בירושלים סיפר בזעזוע כי "מלבד הבת הזו יש לי בת נוספת בסמינר. הבת המדוברת הייתה צריכה לעלות לכיתה ט', והנה היא הגיעה לתחילת הלימודים ביום הראשון, ואמרו לה שתחזור הביתה בגלל שהיא לא רשומה".

"הבת הזו – חולה במחלה רצינית ואין בעיה עם הלימודים בסיפור הזה ,היא מקבלת טיפולים ולצערי זה במכון שרת בבבית החולים 'הדסה'", מספר האב, "שנה שעברה היא הייתה מאושפזת 3 חודשים, אמרתי לרופאים שקיבלתי מכתב מהסמינר שהרישום נסגר, חושב לי להדגיש, היא בת מאוד טובה ויש לה ציונים טובים, יראת שמים.  והרופאים אמרו לי ש'זה לא יתכן שלא יקבלו אותה', בעקבות כך, שוחחו הרופאים עם מנהלת הסמינר והיא הבטיחה להם שהיא תקבל אותה בשנת הלימודים, דבר שלא קרא בסופו של דבר".

האב הוסיף לספר בששידור כי "פניתי לרב אחד ושאשתו התקשרה למנהלת של הבית ספר והיא אמרה לה כי הי לאמקבלת את הבת שלי "משום שהיא חולה, ואני מפחדת שהיא תמות לנו בידים, אני מפחדת שיגידו שתלמידות מתות לנו בבית ספר", אמרה המנהלת לאותה רבנית.

עוד הוסיף האב כי "חשוב לי להוסיף כי היא גם יתומה, וזה ממש הוספת שמן למדורה", לדבריו, "איך יתכן לעשות דבר כזה, אנחנו הרי עומדים בפתחו של ראש השנה ויום כיפור", זעק האב בכאב מר.

יצוין, כי הרב ניסים זאב, מנהל הסמינר היה אמור לעלות לשידור, אולם הוא החליט בסופו של דבר להתעלם ולא להגיב.

שמה של הנערה לתפילה: אסתר חיים בת עופרה לרפו"ש.

 

 

 

 

 



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    משפחה מעולה!!!
    יראת שמיים, צדיקות ומתוקות!!!
    זכות לכל סמינר שהיא תלמד בו!!!

  2. 11

    כל הכבוד לאבי מימרן הוא מעלה לדיון נושאים בוערים שאף אחד לא מעז להעלות.
    התכנית הטובה ביותר היא זו שלא רק מה שנוח לדבר אליו אלא דווקא בנושאים חשובים שאף אחד לא מעלה לדיון
    כל הכבוד.

  3. 10

    אבי מימרן @avi1mimran

    עדכון: הרב ניסים זאב, מנהל הסמינר שמע על הסיפור לראשונה בשידור. ועושה הכל כדי לסיים את העניין עוד הערב.
    אעדכן
    אז למה לא כותבים גם את זה??

  4. 9

    מגלגלין חובה ע"י חייב ניסים זאב שציער ת"ח מצער חולים ונדכאים

  5. 8

    אני מכיר את הסיפור באופן אישי,
    זה הזוי לגמרי, איך יתכן דבר כזה בציבור שלנו.
    אנחנו צריכים לעשות בדק בית אם החברה החרדית שדוגלת בחסד, יכולה להגיע לשפל כזה.
    אבי מימרן, כל הכבוד על העלאת הנושא לשידור,
    לקחת סיפורים פרטיים ולהפוך אותם לציבוריים.
    אני אישית למרות שאני מכיר את הסיפור מקרוב, הוזלתי דמעה תוך כדי שידור.

  6. 6

    וזה שעשרות הורים יצטרכו להתמודד עם החרדות וכו' של הבנות שיקבלו מהחברה ואפילו אם היא תחלים בע"ה. מה? בדם של שאר הבנות והוריהם זורם פטל? זה לא מצמרר? להכניס כיתה שלימה למצב בית חולים? ראות את המוות מול העיניים יום יום? זה אחריות?

  7. 5

    מה באמת אתם יודעים על המקרה? מאוד פופולוסטי להעמיד על עמוד התליה את מנהלי הסימנרים. האם אתם יודעים את התמונה כולה ומה גרם להחלטה? חבל שבעאב יום הדין מוציאם שם רע ודיבה על אנשים יקרים שמשקיעים את כל הונם ואונם למען עם ישראל.

  8. 4

    אני מבקש להבהיר ברורות שביתי הינה במצב בריאותי טוב כרגע ומי שחושב וכותב שהבנות הלומדות איתה כבר הרבה שנים חובות כל רגע מוות הוא מדבר שטויות ולא מאחל לו להיות במצב כזה יש לי חוות דעת רפואיות עדכניות המעידות את דברי ואינניאדם שמחפש לעשות רע למישהו אחר ומכווה שגם המעורבים יבינו שאני אבא הדואג לביתו ושיהיה לכל עם ישראל שנה טובה ומבורכת.

  9. 3

    איך יכול להיות? זה הרי סמינר ספרדי, שם הרי אין אפליות ובעיות רישום. הבעיות האלו הרי רק אצל האשכנזים.
    מעניין שאת הסיפור הזה ללום והתקשורת לא מפרסמים, ובזה אין התערבות של העירייה ומשרד החינוך. כנראה שאי אפשר לתלות בכאילו הפליה. זה לא מעניין.

  10. 2

    ל-7 שושי היקרה, דווקא בגלל שבגופם של הבנות וההורים זורם דם ולא פטל צריך לקבל את התלמידה. חולי ומוות זה גזירת שמים ואף אחד לא יכול לברוח מזה אם זה מה שמגיע לו. אני לא מאחלת לאף אחת אבל זה בהחלט יכול להופיע בפתאומיות…..
    מוות זה טבע העולם ואף אחד לא אמור להכנס לחרדות מזה סה"כ זה אולי יכול להוסיף כוחות נפש ובגרות במידה ויש השקפה נכונה. ואם להסתכל על הצד של להכניס כיתה שלימה למצב בית חולים אז בבקשה כדאי לשנות מבט ולראות כמה חסד הבנות יוכלו לעשות במצב זה…. אם את אמא או שאולי את תלמידה הייתי מציעה לך לשלוח את ביתך או את בעצמך להתנדב בבתי חולים את לא יודעת עד כמה זה מוסיף לאישיות למידות ובכלל לחיים……. בהצלחה בכל!